آیا شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ + فیلم «عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع)
سرخط خبرها

جایزه‌ای که به دست صداپیشه مطرح نرسید | آخرین جایزه ناصر طهماسب در شب اعلام درگذشتش

  • کد خبر: ۲۰۱۷۸۳
  • ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
جایزه‌ای که به دست صداپیشه مطرح نرسید | آخرین جایزه ناصر طهماسب در شب اعلام درگذشتش
شب گذشته در میانه برگزاری اختتامیه هفدهمین جشنواره سینماحقیقت خبر تلخ درگذشت ناصر طهماسب صاحب صدای ماندگار اعلام شد آن هم در حالی که از این رویداد صاحب جایزه شده بود.

به گزارش شهرآرانیوز، روزی یکی از بازیگران در برنامه دورهمی شبکه نسیم گفت که همیشه به آخرین سکانس قبل از مرگم فکر می‌کنم، به آخرین جایزه یا به آخرین خاطره‌ای که از من به یاد می‌ماند.

دیشب برای آخرین بار نام ناصر طهماسب در یک اختتامیه آورده شد، اما او نبود که آخرین عکسش را با جایزه‌اش بگیرد.

اختتامیه هفدهمین جشنواره سینماحقیقت در حالی شب گذشته به میزبانی تالار وحدت و اعلام برندگان مهم‌ترین دورهمی سینمای مستند ایران برگزار شد که اعلام دو خبر از سوی کارگردان مستند «می ۱۹۶۸» و رئیس سازمان سینمایی همه را غافلگیر کرد؛ اول خبر درگذشت استاد ناصر طهماسب صدای ماندگار دوبله ایران و دیگری خبری بستری شدن استاد کیانوش عیاری به دلیل سکته مغزی.

پیگیری‌ها پس از اعلام این دو موضوع نشان داد که خوشبختانه حال استاد عیاری مساعد است و او که به دلیل عدم استفاده قرص قلب دچار تشنج و پس از آن سکته مغزی شده بود اکنون در بیمارستان تحت نظر پزشکان قرار دارد و سطح هوشیاری او نیز مساعد است.

اما خبر شوکه کننده دیگری که در این مراسم به آن اشاره شد مربوط به درگذشت استاد ناصر طهماسب صدای ماندگار و جزو نسل خاطره‌ساز هنر دوبله ایران بود. جایی که توسط مجری مراسم اعلام شد که «جایزه بهترین گوینده گفتار متن به زنده‌یاد ناصر طهماسب برای مستند «می ۱۹۶۸» رسید».

احسان امی کارگردان مستند که در غیاب استاد طهماسب برای دریافت جایزه او روی صحنه حاضر شده بود گفت: «امروز که به من گفتند ایشان کاندیدا هستند، هرچه تلاش به برقراری ارتباط می‌کردیم، موفق نمی‌شدیم. نمی‌دانستیم چه اتفاق غمباری افتاده است. آقای طهماسب در برابر هیولای نطق‌کش شبه روشنفکری ایستاد و شخصیتی بزرگ بود.»

صدای مرحوم ناصر طهماسب همچنین یادآور بازیگران بزرگی از سینمای جهان بود و بار‌ها و باهار با صدای خود به تصویر بازیگرانی از جمله هنری فوندا، گری کوپر، همفری بوگارت، کری گرانت، جیمز استوارت، ریچارد هریس، ویلیام هولدن، استیو مک‌کوئین، جین هکمن، داستین هافمن، کوین اسپیسی، آل‌پاچینو، دنیل دی-لوئیس و بخصوص جک نیکلسون بعد تازه‌ای برای مخاطبان ایرانی بخشید.

صدای او در سال‌های اخیر بیشتر در مستند‌های سیاسی پربحث و جریان ساز بسیاری از جمله گویندگی مستند ۱۰ قسمتی «خارج از دید» (یک و دو) درباره‌ «فتنه ۸۸ و حماسه ۹ دی»، مستند «FDD» (درباره‌ نقش صهیونیست‌ها در پروژه ایران‌هراسی»)، مستند «تروکاژ» («درباره نقش سلبریتی‌ها در اغتشاشات»)، خاطرات خانه متروک، من تکنوکرات هستم، ملاقات در مدار بسته، رمز و راز ملکه، طیب و مجموعه مستند در برابر طوفان شنیده شد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->